Publicerad: 11 maj 2017

Hur når vi invånarna i ett förändrat medielandskap?

Ett i grunden förändrat medielandskap skakar om det offentliga Sverige och medborgarna har plötsligt tagit makten över det offentliga samtalet. Lars-Erik Marklund, kommunikationsdirektör vid Landstinget Västernorrland berättar om sina erfarenheter.

Lars-Erik Marklund

Lars-Erik Marklund

Gamla sanningar gäller inte längre. Utmaningarna kring det offentliga samtalet är många och svåra. ”Faktaresistensen” blir allt vanligare i debatten med en ökad polarisering som följd. Sociala medier har ökat tillgången till alternativa beskrivningar och fakta. En trovärdig källa är numera en källa som bekräftar min sanning och min bild av verkligheten. De kommunikativa utmaningarna för det offentliga Sverige är många.

I det här seminariet delar Lars-Erik Marklund med sig av sina erfarenheter kring utmaningarna att kommunicera förändringar vid hälso- och sjukvården i ett nytt medielandskap. Till exempel så har uppmärksamheten kring nedläggningen av BB i Sollefteå varit enorm över hela landet.

Jag är övertygad om att många av erfarenheterna från Västernorrland i hög grad är aktuella för andra delar av offentlig sektor. Jag ser fram emot en dialog med åhörarna kring utmaningar och möjligheter i det nya medielandskapet. Jag hoppas också kunna förmedla nya insikter och en del konkreta råd kring hur vi navigerar i en ny kommunikationsmiljö, säger Lars-Erik Marklund, kommunikationsdirektör vid Landstinget Västernorrland.

Seminariet "Kommunikation på liv och död i ett snabbt förändrat medielandskap" äger rum på Quality Hotel i Sundsvall den 1 juni klockan 09.45-10:30.

Läs vidare

Hjälpte informationen på sidan dig?

Tipsa:


User information

Tack för att du hjälper oss!