Information till utställare

UTSTÄLLNINGEN ÄR NU FULLBOKAD

Har ditt företag lösningar på en smartare välfärd? Har ni lösningar som kan inspirera till en modern, samverkande och innovativ offentlig sektor? Vill ni diskutera med personer i offentlig sektor som arbetar med verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering? Utställningen för 2019 är nu fullbokad.

Målet med konferensen är att skapa en mötesplats där deltagare kan utbyta erfarenheter och inspireras av hur digitalisering kan skapa största möjliga nytta.

Vilka är på konferensen?

Konferensen vänder sig till personer som arbetar med digital verksamhetsutveckling inom och för offentlig sektor som till exempel verksamhetsansvariga, strateger, utvecklare, projektledare, samordningsansvariga, kommunikationsansvariga, it-ansvariga, jurister eller verksamhetsarkitekter. Offentliga Rummets deltagare kommer främst från kommuner, myndigheter, regioner, akademi samt samverkansorganisationer. Under Offentliga Rummet 2019 kommer vi se ett ökat deltagande från privat sektor.

När?

Konferensen är 10-12 juni i Västerås. Vi har valt att begränsa monterutställningen både i tid och omfång för att förtydliga utställningen plats i konferensen. Utställningen är därför öppen 10 juni klockan 16.00-20.00 och den 11 juni klockan 8.00-16.00.

Var?

Utställningen är i lokal Ovalen i bottenvåningen i Aros Congress Center i Västerås. Inflytt sker eftermiddag 10 juni mellan 12.00-15.00 och utflytt 11 juni 16.00-19.00.

Den 10 juni inleder vi konferensen med en inspirationsföreläsning och mingel i utställningsytan, den 11 juni kommer fika och lunch serveras i utställningsytan och det är även under denna tid som majoriteten av deltagarna kommer röra sig i utställningen. Den 12 juni är det ingen utställning men vi ser gärna att ni som monterutställare stannar kvar och deltar i konferensens workshop, seminarier och aktiva lunchsamtal.

Skiss utställningslokal (PDF, öppnas i nytt fönster)

Utställarens roll på konferensen

Vi tror att både deltagare och utställare har mycket att lära av varandra och genom dialog och interaktion kan vi skapa en mötesplats som kan inspirera till en smartare välfärd. Utställarna är en viktig del av konferensen och bidrar till inspiration och konkret kunskap om produkter och tjänster. Vi ser gärna att monterutställare deltar i konferensens seminarier och workshops.

Vad ingår i utställarpaketet?

Vi har en storlek på våra monterytor vid konferensen 2019. Detta för att underlätta för både er och oss. Du kan välja att boka flera paket. Ett utställarpaket kostar 20 000 ex moms, då ingår:

  • 2x2 kvm monteryta med 2 meter bakvägg + 1 meter sidovägg på vardera sida
  • 1 ståbord
  • 1 barstol
  • El och trådlöst Wi-Fi
  • Företagets namn och kort beskrivning av era tjänster på www.offentligarummet.se
  • Fritt deltagande för 2 medarbetare 11-12 juni. Det ger tillgång till samtliga föreläsningar 11-12 juni, dokumentation, lunch, kaffe samt även mingel 10 juni. Middag den 11 juni köps separat.

Gods- och transportinformation

Gods skickas till:
Aros Congress Center
Offentliga Rummet
Märk med: Företagsnamn+Kontaktperson
Carl Henningsgata 3
722 12 Västerås

Gods tas emot måndag-fredag 08.00-16.00 från 3 juni.

Frågor?

Frågor kring bokning av deltagande och logi

Travel Team, kongress@travelteam.se alt. 021-41 72 05.

Frågor kring extrabeställningar till din monter, gods- och transportfrågor

Aros Congress Center, utstallning@acc.se alt. 021-10 11 13.

Sveriges Kommuner och Landsting

Sveriges Kommuner och Landsting

SKL är en arbetsgivar- och intresseorganisation för landets alla kommuner och regioner.

Medarrangörer

Logotyp Västerås stad
Logotype Vinnova
Logotyp Inera
Logotype SKL Kommentus

Samarbetspartners

Logotyp DIGG
Logotype eSam
Logotype Regeringskansliet Finansdepartementet
Logotyp Dagens samhälle